Wednesday, 5 February 2014

KENAPA TAKAFUL

                                  PILIHLAH PERLINDUNGAN BERBENTUK TAKAFUL

video


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                      
                                                           SILA KLIK PELAN DI BAWAH








--------------------------------------------------->>>-----------------------------------------------------

KEPUTUSAN MAJLIS FATWA


video

"pengharaman insurans kerana tidak patuh syariah"


Saturday, 5 October 2013

PELAN HAJI ( MABRUR )

Haji adalah antara salah satu rukun dalam melengkapkan rukun ISLAM kita. Apabila ia adalah salah satu rukun ia berat kepada satu KEWAJIPAN..Apabila ia wajib kita perlu menetapkan dlm hati kita bahawa kita akan ke sana MEKAH biarpun hanya sekali dalam seumur hidup. Persoalannya adakah kita menetapkan hati kita sebegitu..Adakah anda semua mahu meninggalkan dunia ini menuju alam yang kekal dengan satu kepincangan kekurangan salah satu RUKUN ISLAM anda. Isu ini menjadi perdebatan bagi mereka yang tidak mampu ke sana..Antara jawapan yang biasa kita dengar ialah TKDE DUIT bro..
Apa pengertian TKDE DUIT yang dimaksudkan.. kita perlu rujuk kadar Muasasah yang telah pihak kerajaan beri kepada TAbung HAji.Sekarang ini RM9980.Bermakna hanya ini sahajalah wang yang kita perlukan untuk seseorang yang berada di Malaysia yang perlu di simpan untuk menunaikan HAji. JIka jumlah ini diambil kira berapakah yang harus kita simpan??? sebulan RM100 simpan pun boleh pergi kan..tak mampu juga RM50 sebulan..paling lambat pun 15Tahun pun boleh pergi kan..

Apa yang saya boleh saya simpulkan di sini ialah kalau nak kita akan cari jalan jika tidak kita akan cari jawapan..Kita boleh byr bil internet beratus2/byr kereta beribu2/TV berbayar beratus2..tapi utk melengkapkan RUKUN tidak.

Tk kurang pula yang beli harta sana sini/Invest sana sini tapi utk agama ISLAM tidak..sbb apa sbb tiada perancangan utk pergi muda atau pergi awal..HAJI je semua akan set kan bila PENCEN bila bersara nanti..Ini adalah perancangan yang biasa org kita buat..Tidak salah, ttp kita  bimbang waktu itu kita tidak sesihat sekarang.

Baik cuba kita bayangkan seorang perokok menghabiskan rm10 utk sekotak rokok utk sehari
RM10sehari x 30 hari = RM300 x 12bln = RM3600 x 10thn = RM 36,000
inilah jumlah yang telah dihabiskan dlm masa 10thn sahaja...Kemudian tidak pergi HAJI dan meninggal dunia..Patutkah kita jwb dengan Pencipta aku tkde duit ya ALLAH. Tepuk dada tanya hati...........
------------------------------------------------------------------------------------------------------------



                                                                      MABRUR

Mabrur- adalah salah satu pelan terbaik untuk anda rakyat Malaysia mempersiapkan diri menuju Tanah Suci kelangsungan melengkapkan RUKUN ISLAM yang ke 5.

Antara kelebihannya ialah anda boleh jadikan ianya One Stop Centre yang menguruskan segala keperluan kewangan Haji anda.

CONTOHNYA:


PELAN HAJI YANG TERBAIK "SEGALANYA DI SINI"

Pembukaan Akaun Tabung Haji
Bagi peserta yang menyertai pelan ini, pihak eTiQa Takaful akan menguruskan pembukaan akaun TABUNG HAJI dan bagi yang sudah memiliki akaun TABUNG HAJI anda boleh terus menggunakannya dan ianya secara percuma.

Pendaftaran Haji 
Seperti yang kita sedia maklum pihak Tabung Haji mensyaratkan untuk proses pendaftaran haji memerlukan pemegang akaun mereka memiliki wang sejumlah RM1350 (lebih kurang) barulah anda boleh mendapatkan giliran Haji anda.Untuk itu pihak eTiQa Takaful akan memberikan dana ini RM 1350 terus auto kredit ke dalam akaun Tabung Haji anda pada tahun ke-3 seterusnya mendapatkan giliran.

Bayaran Bonus Tunai Tetap Tahun  ke 4 - 14
Setelah mendapat giliran haji , kelebihan lain yang pihak eTiQa Takaful berikan ialah bonus sebanyak RM405 di auto kredit ke dalam akaun tabung haji anda setiap tahun bermula pada tahun ke 4 dan berakhir pada tahun ke 14.

Bayaran Bonus Tunai Tetap Tahun 15-24
Bermula pada tahun ke 15 hingga tahun 24 jumlah bonus yang akan di auto kredit ini dinaikkan kepada RM540.

Bayaran Bonus Tunai Tetap Tahun 25-29
Pada tahun ke 25 hingga 29 pula Bonus ini terus dinaikkan lagi menjadi RM675 terus ke dalam akaun tabung haji anda setiap tahun.

Bonus Penghargaan
Pada Tahun akHir sejumlah Bonus penghargaan bernilai RM2025 akan anda nikmati menggunakan mode auto kredit  ke dalam akaun Tabung haji anda.


Xtra Manfaat Kepada Anda

1.RM1000 Duit Belanja
kepada anda yang ingin menunaikan umrah dalam tempoh menyimpan pihak etiqa takaful akan memberikan elaun belanja sebanyak Rm1000

2.RM1000 Duit Belanja
kepada yang menunaikan haji dalam tempoh menyimpan, anda juga bakal menikmati duit belanja bernilai RM1000

3.RM1000 elaun Ihsar
Dalam menunaikan Haji sudah semestinya kekadang ada rukun yang anda tertinggal disebabkan masalah kesihatan umpamanya, anda jangan bimbang kerana RM1000 diperuntukkan untuk anda membayar Dam/Ihsar.

4.RM1000 duit poket anak
kita sedia maklum, untuk ke tanah suci sudah tentu anak akan kita tinggalkan. Kini anda juga mendapat ketenangan fikiran kerana pihak etiqa takaful akan menyediakan RM1000 sebagai duit poket kepada mereka.

5.RM 3000 keterjaminan Haji
Menariknya simpanan ini ialah Haji anda telah dijamin hidup atau pun meninggal dengan penyediakan manfaat Badal Haji. Beerti anda 100% akan menuju ke alam Baqa dengan ke 5 rukun islam ini dilaksanakan.

6.RM13,500 Dana Waris (minimum)
sekiranya anda meninggal dunia, tanggungjawab anda sebagai ketua keluarga / orang yang penting dalam keluarga di teruskan dengan hadiah terakhir daripada anda, sejumlah dana diperuntukkan kepada keluarga yang anda sayang. Jumlah ini digandakan sekiranya berlaku kematian di Tanah suci Mekah yang mungkin disebabkan kemalangan.

------------------------------------ ini adalah berdasarkan illustrasi di atas. ia mungkin berbeza mengikut umur dan bergantung kepada terma dan syarat ------------------------------------------------------


Mensyukuri Nikmat

video

Friday, 23 November 2012

PELAN PERUBATAN ULTRA MEDIC RIDER


eTiQa mengorak langkah lagi dengan memperkenalkan kadPerubatan yang memenuhi kehendak masyarakat kita khususnya bumiputera islam.Jika sebelum ini anda semua terpaksa membayar 10% kos perubatan walaupun anda memiliki kad perubatan kan..Kad ini adalah jawapannya..Tiada ko takaful atau bahasa mudahnya Kos rawatan anda ditanggung sepenuhnya..


Di Malaysia, kenaikan kos perubatan dianggarkan naik sehingga 15% setahun dan ia melebihi inflasi umum setiap tahun. Ini menimbulkan tanda Tanya adakah penjagaan kesihatan hanya untuk mereka yang berkemampuan sahaja dengan percambahan rangkaian hospital swasta/ pakar???

Ada sebab mengapa anda memerlukannya:-
Sebab anda bukan orang yang senang.
-          Rata –rata orang melayu tidak mampu untuk meneruskan rawatan .

Sebab kos rawatan pakar terlampau tinggi
-          Rawatan segera di idamkan oleh semua orang tetapi ramai yang terpaksa menanggung sakit kerana tak cukup wang

Sebab anda tak mahu wang yang di simpan beberapa tahun dikeluarkan untuk kos perubatan
-          Kajian menunjukkan tabiat menyimpan menjadi sia-sia kerana hasil simpanan berpuluh tahun lenyap hanya untuk rawatan kesihatan.

Sebab anda tak mahu menjual harta benda untuk kos rawatan.
-          Kehidupan yang telah dirancang akhirnya musnah dan menjadikan anda orang yang daif.

Sebab anda tidak mahu menyusahkan ahli keluarga disebabkan kesihatan anda.
-          Dalam beberapa kajian menunjukkan di saat seperti ini tiada siapa yang akan membantu anda walaupun ahli keluarga.

Sebab risiko kemalangan bukanlah boleh dielak.
-          Statistik menunjukkan setiap 6minit akan berlakunya kemalangan.

Sebab kesihatan semakin lama semakin menurun  
-          Hakikat sebuah kehidupan manusia akan beransur kurang kesihatannya kerana faktor usia yang semakin hari semakin meningkat.

JADUAL SUMBANGAN 
dana perubatan RM200,000-00

LELAKI
PEREMPUAN
20 – 30 THN     RM38
20 – 30 THN     RM39
31 – 35 THN     RM41
31 – 35 THN     RM43
36 – 40 THN     RM46
36 – 40 THN     RM54
41 – 45 THN     RM54
41 – 45 THN     RM66
46 – 50 THN     RM67
46 – 50 THN     RM81

Anda akan dibekalkan Kad Perubatan hospital bagi memudahkan proses daftar masuk dan keluar berjalan dengan mudah tanpa tunai dan tanpa masalah.Pelan ini adalah berkonsepkan syariah asas tabarrru’ dan konsep akad wakalaH.


ADAKAH ANDA MAHU BERTANGGUH2 LAGI DALAM HAL KESIHATAN ANDA DIRI ANDA DAN KELUARGA ANDA?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PENGALAMAN TERBARU SAYA..

saya terjumpa dengan seseorang yang bekerja disalah sebuah bank terkemuka..bukan bank tempatan.apabila saya bertanya soalan apakah dia da buat perancangan dalam bab perlindungan diri ni.Apa yang dijawabkan memeranjatkan saya..jawapannya berbunyi mcm ni....saya tak perlukan perlindungan apa-apa sebab company saya terbaik..dia tanggung segala masalah kesihatan yang kami hadapi..jadi saya faham sebenarnya apa yang dia fikirkan..tetapi saya juga pernah bekerja disalah sebuah bank tempatan dulu..

Seorang pekerja berfikir

saya akan terus bekerja dengan syarikat ini hinggalah saya bersara.Takkan ada lagi company hang sehebat ini,saya selesa dan semuanya berjalan lancar.Yang terbaiknya segala sakit pening saya akan ditanggung dan mendapat rawatan di hospital pakar...semua bill company tanggung..

Pandangan saya

Dalam dunia ini tiada perkara yang pasti kecuali mati..Syarikat yang besar pun silap gaya boleh gulung tikar..tetapi bkn itu jawapan yang penting...sekiranya umur anda baru 30 tahun dan akan setia berkhidmat sehingga 55 tahun..berapa jurang utk anda bersara..25tahun kan...dalam tempoh 25Tahun itu sekiranya anda diserang stroke adakah syarikat akan menanggung segala kos perubatan??Pada mulanya ye saya akui..tetapi apabila anda tidak dpt lg bekerja adakah pihak syarikat terus membayar gaji anda.?? Adakah pihak syarikat akan terus membayar kos perubatan anda??sudah tentu sekali tidak kan..dari mana anda mahukan sumber kewangan utk membiayai kos rawatan kos perbelanjaan harian?? INILAH SEBENARNYA PERANAN TAKAFUL KAN>>

Minda majikan

Majikan akan menjaga segala kebajkan seorang pekerjanya..Kerana bagi mereka anda adalah aset yang penting untuk menjana keuntungan dan perkhidmatan terbaik mereka..Mereka akan menjaga anda sebaik mungkin bagi menjaga reputasi yang baik..tetapi jikalau anda seorang majikan...atau berdasarkan pengalaman anda..anda mungkin akui bahawa syarikat hanya menanggung segala-galanya sehingga anda bersara sahaja kan..semua itu akan hilang bila anda tidak bekerja lagi dgn mereka.

TAKAFUL akan mengambil alih tugas majikan anda dari segi perubatan terbaik di hospital2 pakar.Tetapi anda harus bersedia se awal mungkin bagi mengelakkan semua ini terlambat..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ada 5 Pelan Perubatan untuk anda. Berdasarkan bayaran tahunan..oPS MAHAL KE. just ubah dia menjadi bulanan.boleh je takde masalah..






Wednesday, 1 August 2012

TAKAFUL HAYAT


Tabung Khairat Kematian Dan Keilatan Kekal
Apakah tujuan polisi sebegini diambil..? kalau dulu ia dikenali sebagai insurans NYAWA..tetapi perkembangan takaful yang mendadak ia kini lebih dikenali sebagai insurans HAYAT.

KONSEP
Ia tidak ubah seperti tabung khairat yang diuruskan oleh ketua ketua kampong atau pun ketua bagi sesuatu kawasan. Adakah ketua yang memegang wang yang dikumpulkan ini boleh menggunakan wang ini jawapannye sama sekali tida. Walau bagaimanapun ahli-ahli berhak jugak member kebenaran kepada ketuanya untuk mengambil sedikit dari wang ini sebagai upah penjagaan dan pengurusannya..

SIAPA YANG LAYAK MENDAPAT TABUNG INI
Sekiranya berlaku kematian juga keilatan kekal kepada ahli/peserta , jadi waris kepada beliau layak untuk menuntut sejumlah wang yang telah dipersetujui bersama..
Beginilah konsep yang digunapakai oleh eTiQaTakaful . bezanya ia dikendalikan oleh sebuah syarikat yang besar yang bertujuan untuk sama-sama mengamalkan konsep muamalah ISLAM dan berprinsipkan syariah melalui cabang tabarruq yang juga membawa maksud saling membantu.

KENAPA IA PENTING ??
Anda baca kenyataan di bawah ini….



SALAM SEJAHTERA..

Saya adalah Polisi Takaful Hayat anda.
Saya dan anda mempunyai tujuan dan matlamat yang sama di dunia ini.
Sekarang anda sedang melaksanakan tugas anda:
         
Menyediakan makanan, Pakaian dan Tempat Tinggal untuk insan yang anda sayang. Anda juga menyediakan Pendidikan untuk anak-anak, Kesihatan dan Kebajikan kepada mereka. Dari semalam
hinggalah hari ini dan insyaallah juga untuk esok. Sementara anda melaksanankan tugas ini saya sedang tidur lena di dalam peti simpanan anda yang kukuh dan teguh, mengumpul segala tenaga dan meningkatkan nilai dan harga saya tahun demi tahun.

Saya mempunyai kepercayaan penuh terhadap anda. Anda menyimpan sedikit pendapatan anda untuk memiliki saya. Semoga dengan izin Allah diharapkan tidak ada sesuatu pun yang menimpa anda.

Ketika ini saya seolah-olah tiada gunanya bagi anda, ibarat sampan kecil yang tergantung di atas kapal penumpang yang besar. Tetapi suatu hari dan masa ( hanya Allah sahaja yang mengetahui ) anda dengan saya akan bertukar tempat.

Apabila anda disemadikan dengan aman, saya pantas akan bangkit untuk menyambung dan
menyempurnakan tugasan yang anda telah mulakan dulu. Saya akan menyediakan makanan, pakaian dan tempat tinggal untuk orang yang anda sayang. Saya juga akan menyediakan pendidikan anak-anak anda seperti yang anda hajatkan. Kebajikan keluarga anda juga akan saya penuhi di saat mereka
benar-benar memerlukannya.

Setiap kali anda rasa harga yang anda bayar untuk menyimpan saya satu bebanan, cubalah ingat bahawa saya akan melakukan sebaik mungkin untuk keluarga anda sepertimana yang anda lakukan
untuk saya.

Jika anda melakukan tanggungjawab anda, saya akan melaksanakan bahagian saya.

Yang benar

TAKAFUL HAYAT ANDA





SIMPANAN+PERLINDUNGAN+PELABURAN

PERSARAAN

Bila kita tanya pada orang yang akan bersara..Ramai yang akan bercakap sebenarnya mereka belum bersedia untuk bersara..Ya kerana itulah dalam satu kajian menunjukkan mereka ini berdepan dengan tekanan hidup..Tak kira sama ada mereka ini dalam sektor swasta mahu pun kerajaan..Baik mungkin anda pernah terbaca artikel yang mengatakan kebanyakan rakyat kita hanya akan mempunyai tabungan kurang dari 150k bila bersara nanti..okey la tu kan...opss..tapi biar saya jelaskan di sini..bahawa jumlah tu sebenarnya tak cukup..Anda perlu bekerja semula nanti..Jika anda tak percaya cuba ambil calculator..Tetapi sebelum itu kajian menunjukkan juga bahawa seorang lelaki di Malaysia akan mencecah usia 73 dan manakala wanita akan mencecah umur 78 tahun..maknanya kita semua akan hidup lama la kan..Mungkin faktor teknologi yang semakin canggih membantu kita menyembuhkan penyakit...Saya bercakap dari sudut sains nya..tetapi ajal maut tetap di tangan Tuhan kan..Bermakna apabila mengambil contoh lelaki yang bersara pada umur 55tahun terpaksa meneruskan kehidupan lagi 18tahun mungkin mencecah sehingga 20tahun dengan hanya berbekalkan wang epf/kwsp..Dan jikalau mengambil panduan dgn jumlah epf bernilai 150k/18thn/12 = 694.44/-......... anda akan terkejut kan bahawa inilah sahaja duit yang anda akan boleh guna sehingga akhir usia anda..Bagaimana pula dengan sektor kerajaan yang menikmati pencen...Jikalau saya anggarkan kebanyakan kakitangan awam akan menerima pencen 1500 sebulan boleh?..berdasarkan gaji akhir 3000.. hakikatnya 694.44 dan 1500 pada ekonomi semasa sekarang ini 2013 adakah ianya RELEVAN untuk kita...tetapi bagaimana dengan 15 tahun 20 tahun akan datang..Adakah ianya mencukupi atau hilang nilainya..Dan issue ini di jawab oleh satu artikel berbahasa inggeris yang menganggarkan kos makan kita sahaja untuk sehari mencecah RM64 untuk tempoh 20 ke 30tahun akan datang..Merapu kan artikel ni..tapi kita semua kena ingat ianya mungkin akan berlaku kerana INFLASI yang tidak boleh dikawal...Di Malaysia kadar inflasi 4-6% setahun...Jadi perancangan awal untuk menempoh kehidupan akan datang perlu dibuat hari ini. Jika tidak anda akan terus bekerja dan tiada istilah pencen atau bersara untuk anda..LIhat sekeliling dan perhatikan berapa ramai orang kita yang terus bekerja sedangkan Usia sebegitu adalah usia Emas untuk kita semua berehat...Anda boleh mengubah nasib anda dengan RM5 sahaja sehari..Janakan duit menjadi duit..


------------------------------------------------------------------------------------------------------------




------------------------------------------------------------------------------------------------------------







kali ini eTiQaTakaful keluar lagi dgn plan terbaru yang diberi nama KARISMA..so you all tgk sendiri keuntungan pelaburan ini..yang mana yang da ada takaful tu ini peluang anda buat duit pula..


PELABURAN KEWANGAN ISLAM eTiQaTakaful ( karisma )

Peranan sebagai seorang ketua keluarga yang bertanggungjawab dan orang yang dihormati di kalangan masyarakat. Menyediakan jaminan kewangan setiap hari memang begitu mencabar.Tambahan pula negara kita sedang melangkah ke dalam negara dunia maju. Hakikatnya kita sedang dihimpit inflasi yang langsung tidak boleh dikawal yang mana ia memberi kesan terhadap kos pendidikan, kos perubatan dan juga kos sara hidup.

Menyedari hebatnya cabaran yang anda galas,sekurang-kurangnya dari segi kewangan  pelan ini memastikan anda kekal bertanggungjawab di mata mereka biarpun anda sudah tiada.


Kelebihan pelan ini :

Ø  Pelaburan yang menepati hukum syarak.
( mempunyai jawatankuasa pemantau )

o     Salah satu pelan terbaik yang dikeluarkan oleh eTiQa Takaful bagi menggalakkan orang islam melabur dan menyimpan berlandaskan hukum syarak.

Ø  Diuruskan oleh syarikat tempatan (maybank Islamic) yang terbaik di dunia melalui anak syarikatnya eTiQaTakaful seterusnya memahami kehendak masyarakat islam di negara kita.

o    Memberi kebebasan kewangan setiap 2 tahun sekali dengan pengeluaran keuntungan pelaburan dengan harapan dapat membantu perbelanjaan kehidupan yang semakin meningkat saban tahun.

Ø  Zakat dibayar sepanjang tempoh pelaburan.

o    Sambil melabur anda beramal jariah melalui tabung khairat yang dikongsi bersama.

Ø  Membantu golongan yang bekerja sendiri memastikan bahawa mereka boleh mempunyai tabungan dan perlindungan seperti orang lain di masa usia persaraan.

o   Mendidik supaya masyarakat tidak perlu lagi meminjam untuk melabur.

so u all nilai dia punya table..saya selitkan bwh ini..ilustrasi sahaja

------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Monday, 30 July 2012

PELAN PENDIDIKAN



UNIVERSITI

secara logiknya semua orang mahu anak2 mereka berjaya dalam pelajaran..berjaya di sini membawa maksud dapat memasuki universiti2 yang ada di negara kita mahu pun luar..Tetapi pernahkah kita terfikir tentang kos2 yang setiap tahun naik mendadak.

untuk memegang segulung ijazah sahaja sekarang ini memerlukan lebih kurang 30k..kalaulah utk 20 thn akan datang?????..seorang ayah dan ibu risau jika anak kurang cemerlang dlm pelajaran.mahu anak mereka pandai kan/..tetapi malangnya jika anak itu pandai kemudian ibu dan ayah tidak mampu menanggung kos pembelajaran anak itu lagi lah teramat malang.

Persediaan awal perlu bagi mengelakkan masalah begini berlaku..Berapa ramai ye dlm laporan akhbar,,kita lihat berpuluh ribu anak melayu gagal ke universiti disebabkan masalah kewangan.seharusnya kejadian seumpama ini membuka mata ibu dan ayah di luar sana..



PELAN PENDIDIKAN INTELEK

Dengan serendah RM70 ke RM80 sahaja sebulan..sebenarnya kita sudah boleh mulakan simpanan utk anak2.Paling cantik usia anak di bawah 5thn dan matang pada umur anak 25tahun..Tetapi pengeluaran dibenarkan sekiranya anak mencecah 18Thn.

APA GUNANYA SEMUA INI

Malang tidak berbau..perancangan yang kita buat kekadang tidak semuanya menjadi..seandainya ibu atau ayah tidak dpt meneruskan simpanan akibat kematian/cacat kekal..siapa yang nak simpan utk anak itu lagi?? jawapannya ialah tak perlu buat simpanan lagi kerana eTiQa akan meneruskan simpanan utk anak tadi sehinggalah anak itu berumur 25 Tahun.

Beginilah konsep yang digunakan..adil bukan.

Pembayar(ibu/ayah) Pemegang Polisi (anak) keduanya disediakan tabung khairat..Jika salah satu meninggal dunia/cacat kekal,sejumlah tabung khairat akan diperuntukkan..

ANUGERAH KECEMERLANGAN

Bonus kepada anak2 yang cemerlang juga akan dberikan sekiranya mendapat keputusan yang baik dlm peperiksaan..Ia juga salah satu motivasi kpd anak2 terus succes dlm pelajarannya..bonus ini berbentuk wang yang pihak eTiQa berikan..sehingga rm1000..

fikir2kan dan pilihlah eTiQa Takaful.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


                        ----------------------------------------------------------------------------

Jom kita saling membantu


Monday, 23 July 2012

eTiQa Best Takaful Company



Bila da byk sgt syarikat Insurans dan Takaful di Malaysia ni menyebabkan kita jadi bingung yang mana satu yang terbaik dikalangan yang terbaik..Syarikat baik tapi pelan yang anda ambil itu tak kena dengan anda membuatkan ia tidak akan berguna nanti..Apa itu Takaful yang lengkap..Tanya saya..insyaallah saya akan terangkan..Ameen.

Hanya u all boleh menentukan pengendali mana yang anda suka..adakah mahu pengendali terbaik atau pun tidak.. yang paling PENTING pilihlah Takaful Konsep.. Jauhi RIBA



------------------------------------------------------------------------------------------------------------


MONDAY, 30 JULY 2012


eTiQa Menang Award Lagi

ETIQA WINS TWO AWARDS AT TAKAFUL LEADERSHIP AWARDS, LONDON
London, England – Etiqa Takaful Berhad was awarded two prestigious awards at the Takaful Leadership Awards, held in conjunction with the 5th International Takaful Summit 2011 on 13 July 2011, in Knightsbridge, London.

“By winning two awards, this makes Etiqa the biggest winner of the night”, exclaimed Iqbal Asaria CBE, Managing Director of Afkar Consulting; the organizer of the annual summit and awards event. “The efforts which were put into promoting and positioning Etiqa in the forefront of the takaful industry was indeed the winning factor for Etiqa. Their growth despite being a 4-year old brand has been exponential” added Iqbal. Etiqa Takaful Berhad is the first Takaful operator to have reached the contribution mark of RM 2 billion or US 700 million in FY 2009/2010, believed to be the highest in the world for a direct Takaful writer.

Etiqa Takaful Berhad was named the Best Takaful Company as well as the Best Bancatakaful Operator in Asia, at the Award’s presentation dinner. The Takaful Leadership Awards presentation dinner was attended by 200 major industry players from around the Takaful world. This was in conjunction with The 5th International Takaful Summit which was attended by 300 delegates from all over the world.

“Etiqa Takaful is honored to receive the 2 awards at this international accolade which recognizes our concerted effort to develop Takaful in Malaysia as well as globally. Currently, Etiqa is the largest takaful player in Malaysia with approximately 45% market share. As the largest takaful player in Malaysia, we are dedicated to ensuring that our products and services are innovative, relevant and people-centric, which is in line with our brand essence of humanizing takaful,” said Shahril Azuar Jimin, Chief Executive Officer of Etiqa Takaful Berhad.